Om te controleren of u bent aangesloten op het NMVS, dient u contact op te nemen met uw AIS/HIS-leverancier. Uw AIS/HIS-leverancier kan zien of er transacties doorkomen vanuit uw locatie. 


Geen transacties

Het kan zijn dat uw locatie al gekoppeld is bij de NMVO maar dat er nog geen transacties worden doorgestuurd. Dit kan worden veroorzaakt door verkeerde instellingen in het AIS/HIS. Om dit op te lossen dient u contact op te nemen met uw AIS/HIS-leverancier. 



Wel transacties doorgestuurd

Mochten er wel transacties worden doorgestuurd naar het NMVS maar is dit nog niet zichtbaar zijn in de FMD-tool, dan dient de NMVO uw locatie te koppelen met uw FMD-tools account. Hiervoor dient u het NMVS-pseudoniem door te geven aan de NMVO, deze kunt u opvragen bij uw AIS/HIS-leverancier en doorsturen aan de NMVO.



Doorsturen gegevens locatie

Graag willen wij uw gegevens volledig ontvangen via het e-mailadres apotheek@nmvo.nl, zodat wij uw aansluiting correct kunnen verwerken. De volgende gegevens zouden wij willen ontvangen:

  • NMVS-pseudoniem
  • KVK-nummer
  • gegevens contactpersoon (naam, telefoonnummer en e-mailadres)
  • AIS/HIS-leverancier en softwaresysteem
  • locaties (apotheken) die onder de onderneming vallen


Aanvragen worden alleen in behandeling genomen als de gegevens volledig worden aangeleverd.



Meerdere locaties zelfde onderneming

Als er meerdere locaties vallen onder dezelfde onderneming, dan vragen wij u duidelijk aan te geven welk pseudoniem bij welke locatie hoort. En daarbij de volledige gegevens zoals hierboven gevraagd, per locatie.



Meerdere systemen op 1 locatie

Het kan zijn dat u meerdere systemen (denk hierbij aan LoFi of speedfillers) gebruikt in uw apotheek en via meerdere systemen afmeldt op het NMVS. Hierbij dienen alle NMVS-pseudoniemen bekend te zijn bij de NMVO.